Semnificaţia culorii fructelor, legumelor şi beneficiile lor pentru sănătate

Cu toţii ştim că fructele şi legumele sunt sănătoase şi aduc numeroase beneficii pentru sănătate, fiind pline de fibre, vitamine şi săruri minerale. Pentru menţinerea sănătăţii sau făcând parte dintr-o dietă este recomandat să consumăm zilnic cât mai multe fructe şi legume.

Nu este indiferent ce culoare!

Cercetările recente arată că nu este indiferent ce culoare au fructele şi legumele pe care le consumăm deoarece fiecare conţine diferite substanţe nutritive şi vitamine, cu proprietăţi diferite.

culorile fructelor si beneficiile pentru sanatate

Fructe şi legume roşii

Fructele şi legumele de culoare roşie sunt renumite pentru conţinutul ridicat de antioxidanţi şi de substanţe nutritive. Aceste substanţe ne ajută în menţinerea sănătăţii inimii, luptă împotriva apariţiei celulelor canceroase şi asigură funcţionarea bună a creierului şi a memoriei.

Cele mai eficiente sunt: cireşele, vişinele, coarnele, zmeura, căpşunele, coacăzele, afinele roşii, rodia, pepenele roşu, roşiile, ardeii, ridichile, sfecla şi rubarba.

Fructe şi legume portocalii

Cele de culoare portocalie sunt bogate în beta-caroten, vitamina C, antioxidanţi. Cu ajutorul lor putem să ne îmbunătăţim vederea şi sistemul imunitar, iar pielea îşi va păstra frumuseţea timp îndelungat.

Cele mai benefice fructe şi legume portocalii sunt: piersicile, nectarinele, caisele, perele, portocalele, kumquat-ul, pepenele galben, dovleacul plăcintar, kaki, morcovii şi porumbul dulce.

Fructe şi legume verzi

Cu ajutorul legumelor şi fructelor verzi ne putem întări oasele, sprijini sănătatea ochilor şi împiedica formarea cancerului, datorită conţinutului ridicat de clorofilă şi calciu.

Strugurii, kiwi-ul, lime-ul, merele verzi, spanacul, ceapa verde, mazărea, castravetele, soiurile diferite de salate şi varză, rucola, brocoli sunt cele mai eficiente în acest sens.

Fructe şi legume albastre sau mov

Substanţele existente în fructele şi legumele de culoare mov şi albastru încetinesc îmbătrânirea, întreţin memoria şi previn formarea a numeroase boli.

Cele mai eficiente sunt: prunele, strugurii, scoruşele, afinele, murele, coacăzele negre, fructele de soc, tayberi-ul, vinetele, morcovii mov şi varza roşie.

Fructe şi legume albe

Legumele şi fructele albe ajută în primul rând la menţinerea optimă a nivelului de colesterol, la buna funcţionare a inimii şi joacă un rol esenţial în lupta împotriva formării celulelor canceroase.

Perele, nectarinele albe, gulia, ceapa, usturoiul, conopida, ciupercile şi cartofii albi sunt cele mai benefice în acest sens.

În cantităţi egale

Conform specialiştilor, în cazul în care consumăm din fiecare categorie de culoare aceeaşi cantitate, atunci organismul nostru se aprovizionează cu uşurinţă din aceste surse naturale cu vitamine, săruri minerale şi fibre, care sunt esenţiale în funcţionarea şi menţinerea sănătăţii. 


1