Delicii ușoare, de vară

Vara aduce cu ea chef de vacanță, de plimbări, de stat în aer liber sau de mers la piscină. Asta din cauză că e tot mai cald. Însă s-ar putea ca soarele să ne dea unele bătăi de cap, cel puțin unora dintre noi. Ce putem face atunci când simțim că nu mai avem energie și că ne este foarte, foarte cald? Facem o pauză și mergem în bucătărie. Este important să ne alimentăm cât mai sănătos, astfel încât să nu ne îngreunăm digestia; deci să fie ceva ușor, dar savuros și dacă se poate cât mai răcoritor, fresh și rapid de preparat.

Ei bine, în acest sens putem pregăti tot felul de salate, de supe, făcute din alimente crude sau preparate termic, dar servite reci.

Cele mai la-ndemână sunt salatele. Acestea pot fi extrem de hrănitoare și se fac foarte rapid. Când vine vorba de rețete, stați liniștiți, găsiți tot felul de combinații, unele mai bune ca altele. Desigur, depinde de gusturi, de ceea ce vă place și de ce aveți prin casă. Puteți folosi doar legume și un dressing ușor deasupra sau puteți adăuga brânzeturi, un ou fiert ori carne la grătar, asta pentru cei care nu se pot lipsi ea. La fel de bine, puteți combina legume cu fructe, puteți insera și niște cereale sau, de ce nu, pe toate la un loc.

Supele reci sunt la mare căutare vara. Se pot obține din roșii, cum este celebra reteță spaniolă Gazpacho sau din castraveți, cu iaurt și mărar. Ambele pot fi reale delicii, care se prepară incredibil de ușor, doar mixând toate ingredientele necesare, crude, într-un blender. Se pot consuma imediat sau după ce au stat ceva timp în frigider.

Dacă totuși, nu sunteți amatori ai supelor din alimente crude și vă place mâncarea ceva mai aparte, puteți opta pentru una cu aromă de cocos. Se prepară ușor, rapid și se servește mai mult rece, decât caldă. Aveți nevoie puțin ulei/unt de cocos, o ceapă medie tocată fin, puțin ghimbir ras, sare, porumb (boabele a 6 știuleți), cartofi tăiați cuburi (aproximativ 150 g), o cutie de lapte de cocos (aproximativ 250-300ml), coajă și suc de lime, fulgi de cocos, pătrunjel. În uleiul/untul de cocos, căliți ceapa împreună cu ghimbirul și turmericul. Adăugați boabele de porumb, cartofii, laptele de cocos, zeama de lime și circa 350 ml apă. Așteptați să dea un clocot, apoi lăsați să fiarbă la foc mic, vreo 20-25 de minute. La final, puneți totul într-un blender și mixați. Lăsați să se răcească, la temperatura camerei, apoi o puteți servi. Presărați deasupra fulgi de cocos, prăjiți puțin înainte și pătrunjel tocat.

Alte supe delicioase și răcoroase de vară, mai puteți obține din: porumb, dovlecel, mazăre, sparanghel, sfeclă; dar și din fructe. Da, da, din fructe. Acestea pot fi preparate termic, dar servite reci sau din ingrediente crude. De exemplu, din vișine iese un deliciu, o supă roz pe care copiii o vor adora, sau din căpșuni cu lapte de cocos, căpșuni cu iaurt, afine, mure, rubarbă etc.

O altă idee rapidă și simplă ar fi: bruschetele, pachețele de primăvară, rulourile sau wrap-urile din lipii (pe care le găsim ușor, cam peste tot) cu diverse umpluturi sănătoase, humus care face din năut și multe altele.

Una peste alta, idei sunt, nu ducem lipsă de ele, rețetele sunt foarte variate și delicioase. Vara putem mânca fără să ne gândim că încălzim casa sau că petrecm prea mult timp în bucătărie. Totul este să avem ingredientele potrivite și îndemânare.

                


1